Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Baldur's Gate 3 stawia na pacyfizm w nowym patchu
Od prawie dwóch miesięcy możemy ponownie zwiedzać świat Baldur’s Gate, tym razem w ramach trzeciej odsłony serii. Oczywiście to nadal tylko wczesny dostęp: większa część mapy nie jest otwarta do zwiedzania, a twórcy co i rusz wprowadzają rozmaite poprawki. Tych nie brakuje także w ostatniej aktualizacji Baldur’s Gate IIIInspiration, Freedom & Pacifism.

Zespół Larian Studios uważnie przyglądał się opiniom graczy na temat obecnej wersji Baldur’s Gate 3. Co prawda tytuł został entuzjastycznie przyjęty przez użytkowników Steama, ale nie brakowało też krytyki pod adresem niektórych elementów. Tak na przykład fani byli rozczarowani, że gra nie nagradza ich za unikanie rozlewu krwi lub kreatywność w rozwiązywaniu zagadek środowiskowych. Zmieniło się to w Patchu 3: od teraz pacyfizm, sprawna retoryka w rozmowach i eksploracja rzadziej uczęszczanych ścieżek przyniosą wymierne korzyści lub otworzą przed bohaterami nowe możliwości.

Innym drobiazgiem, na który narzekali fani, było… czepialstwo towarzyszy. Ci bowiem potrafili grymasić na byle drobiazg, nie zważając na sytuację i irytację gracza. Wraz z debiutem Patcha 3 kompani są bardziej wyrozumiali i nawet zdarza im się rzucić jakieś dobre słowo. Ponadto deweloperzy wprowadzili małą, ale istotną poprawkę. Gdy bohater będzie przeskakiwał przez wyrwę albo po kamieniach na rzece etc., towarzysze sami podążą jego śladem. Wcześniej trzeba było robić to samemu, i to osobno dla każdej postaci, co było uciążliwe i czasochłonne.

Jednym z powszechnie wytykanych mankamentów był balans magii, a konkretniej – zbyt wielka przydatność sztuczek. W teorii ich zaletą powinno być to, że nie wymagają one przygotowania oraz wykorzystania komórek czarów, dzięki czemu Mag nie jest bezradny po zużyciu tychże. W praktyce niektóre sztuczki okazały się nieco za dobre, praktycznie przyćmiewając „prawdziwe” zaklęcia. Larian Studios zmieniło to w Patchu 3, m.in. usuwając tworzenie „pól” ognia, kwasu etc. przez niektóre sztuczki na jakiejkolwiek powierzchni (co przekładało się na trudne do uniknięcia obrażenia). Oczywiście nie usunięto tego elementu całkowicie: jeśli użyjemy Ognistego pocisku na wyraźnie łatwopalnej nawierzchni, zostaniemy nagrodzeni „ogniskiem”.

Patch 3 to także spora liczba usuniętych błędów i pomniejszych, ale pomocnych usprawnień. Na przykład od teraz to samo zaklęcie na różnych poziomach będzie schowane pod jedną opcją, co rozwiązuje problem ekranu wypełnionego ikonami. Poprawiono także wygląd interfejsu, złagodzono wstrząsy kamery przy rzucaniu potężniejszych czarów oraz uniemożliwiono atak z ukrycia postaciom niekorzystającym z broni opartej na finezji.

Aktualizacja wprowadza też funkcję cross-save, dzięki czemu możemy kontynuować tę samą rozgrywkę na Steamie, GOG.com, Stadii oraz Macu. W teorii była ona gotowa już od jakiegoś czasu, ale jedynie dla dwóch pierwszych platform. Stan gry jest automatycznie zapisywany w chmurze, o ile jesteśmy połączeni z siecią.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2020-12-03 13:15:00
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow